Thursday, July 24, 2014

Nytt rekord! Coolt

Hej igen.

Inledningsvis så vill jag säga grymt jobbat till Dali som satte nytt rekord på mitt spel och tack för att du testar :). Kände att jag inte kan vara sämre och nu har jag lyckats få 31! Borde jag höja gränsen till 30? Det ska ju vara en utmaning. Så att man får sitta en dag eller två innan man klarar det :).

Okej då var inledningen avklarad. Dags för:

Nyheter - Flag Frenzy v0.4
  • Ny updateloop. Switch case-sats med game state istället för if-else struktur. För att kunna hantera Game Over på ett snyggare sätt.
  • Håll inne mellanslag för att hissa flaggan. Nu slipper man smattra och ha sönder tangenten. :)
  • En klocka som räknar ner innan spelet börjar. Klara..färdiga..GÅ!
  • Timern är en separat entitet som pratar med GameController och körs som en coroutine.
  • Lagt på texten "Time left" framför tiden som nu skrivs ut i hela sekunder.
Jag ligger lite efter i min planering men det känns ändå bra eftersom det jag har nu ändå är spelbart. Saknas bara lite menyer och grafik + ljud. Det borde jag lösa fram tills på måndag. 

Innan ni går har jag några frågor till dig som spelat.
Är hastigheten när man hissar flaggan bra?
Är det bättre att hålla in en knapp jämfört med förut (trycka många gånger)?
Vad var din spontana reaktion när du spelade? Både ris och ros önskas.

Vet inte om jag kommer hinna fixa allt till denna gången men om det blir lyckat och ifall det är uppskattat kan jag alltid ta mig tid att göra fler banor till version "två punkt noll".

Till er som inte lyckats få igång spelet så måste ni installera Unity Web Player. Finns till både Windows och Mac OS X och fungerar med de flesta webbläsarna. Detta måste spelas i webbläsaren på en dator, bara för att klargöra. Det går inte att spela i mobilen om ni försökt er på det.

Jag vill att alla ni ska försöka slå mitt rekord på 31 flaggor. :)
Lycka till!
/ H

No comments:

Post a Comment